Prominente merken verdwijnen uit straatbeeld: uitverkoop erotiekketen Pabo start eind augustus

Prominente merken verdwijnen uit straatbeeld: uitverkoop erotiekketen Pabo start eind augustus

Na de recente uitverkopen bij CoolCat, Boobs-‘n-burps, GANT en G Star, verzorgt Troostwijk Veilingen nu ook de winkeluitverkoop van erotiekketen Pabo. Vanaf eind augustus zijn de goederen aan stevige kortingen te koop in drie verschillende winkels. De winkelinrichting van de winkels is reeds geveild op de site van Troostwijk. Het veilinghuis, dat zowel faillissementen als vrijwillige verkopen verzorgt, merkt dat de retailsector het steeds moeilijker krijgt en behandelt beduidend meer winkeluitverkopen dan vroeger.

Op 29 en 30 augustus vindt de live winkeluitverkoop van Pabo plaats in de drie beste verkooppunten in Aartselaar, Roeselare en Wetteren. De artikelen uit de overige zeven winkels worden naar deze verkooppunten overgebracht. “Met een live uitverkoop in de fysieke winkels verwachten we een hogere opbrengst en bereiken we meer lokale klanten. We kiezen er daarom voor om alles onder te brengen in de drie Pabo winkels die het beste draaiden. De zeven andere panden moeten eind augustus leeggemaakt worden. Het zou dus niet opportuun zijn om ze allemaal open te houden”, aldus Koen Grysolle, manager Experten & Site managers. De artikelen gaan met een zeer hoge korting over de toonbank.

Stijging winkeluitverkopen 

Volgens het Belgische statistiekenbureau Statbel gingen er in juli 2019 in België in totaal 755 bedrijven over de kop. Voor de voorbije zes maanden samen staat de teller op 5.602, wat een stijging betekent van 13,3% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

“Bij Troostwijk Veilingen merken we duidelijk dat de retail het erg moeilijk heeft. We behandelen beduidend meer uitverkopingen dan vroeger. De voorbije maanden verzorgden we de uitverkopen van heel wat bekende merken, merken die stilaan uit het straatbeeld verdwijnen”, aldus Grysolle.

Volgens Troostwijk Veilingen ligt het veranderende koopgedrag van de consument aan de basis van deze faillissementen. Zo bestelt de consument niet enkel steeds meer goederen online waardoor winkels op minder goed gelegen locaties het moeilijk krijgen om te overleven, maar gaan mensen in middelgrote steden ook steeds vaker op andere plaatsen winkelen. Zo kopen ze hun kledij eerder tijdens een namiddagje shoppen in de grote stad, in shoppingcentra waar ze verschillende merken onder één dak terugvinden of in winkels die aan goed gelegen banen liggen.

Troostwijk ontzorgt de curator bij faillissementen

Troostwijk Veilingen is als gevestigde waarde in België aangeduid door de curator om het faillissement van Pabo te behandelen. “We stellen alles in werking om voor Pabo de best mogelijke opbrengst te behalen en het maximum uit het actief te halen. Daarnaast is het is onze taak als veilinghuis om de curator op alle vlakken zoveel te mogelijk te ontzorgen. Onze dienstverlening start bij het inventariseren van alle goederen, de beveiliging van alle panden en de oplijsting en teruggave van de revendicaties. We schakelen ook winkeljuffrouwen in voor de uitverkopen en we verzorgen de opstart van een internationale publiciteitscampagne en de opmaak van een gedetailleerd verslag van de uitverkopen. Onze dienstverlening gaat zelfs tot het borstelschoon opleveren van de panden en de afgiftes van de sleutels aan de pandeigenaren”, aldus Koen Grysolle.

 

Praktisch

Aartselaar, Boomsesteenweg 48

Roeselare, Brugsesteenweg 427

Wetteren, Oosterzelesteenweg 5

 

Donderdag 29/08 van 12u tot 20u

Vrijdag 30/08 van 12u tot 20u

 

Alle info op: https://www.troostwijkauctions.com/nl/pabo/01-30161/

Over Troostwijk

Troostwijk Veilingen vindt dat alles waarde heeft. 

Bij het bedrijf draait het om het vinden, herkennen en verzilveren van die waarde, vaak via online veilingen maar ook via tenders en onderhandse verkooptrajecten. Het bedrijf taxeert, adviseert en is Europa’s grootste business to business veilinghuis met wereldwijd bereik. Online veilen is volgens het bedrijf een uitstekend en objectief verkoopkanaal. Troostwijk Veilingen realiseert de beste opbrengst in de markt en is daarnaast snel, veilig en transparant. 

Waarde draait bovendien om mensen. Respect en duurzaamheid staan daarom hoog in het vaandel. Volgens Troostwijk Veilingen verdient elk product een langer leven dan bij de eerste eigenaar. Troostwijk Veilingen veilt per jaar ruim 520.000 kavels voor bedrijven uit onder meer de sectoren: agrarisch, food, metaal, bouw, grondverzet en transport & logistiek. Het bedrijf heeft lokale sector specialisten door heel Europa en kopers in 137 landen.