Nieuwe Troostwijk website maakt internationaal online (ver)kopen van vastgoed mogelijk

Troostwijk lanceert www.troostwijk-immo.com, een gebruiksvriendelijke website die de vastgoedactiviteiten van het veilinghuis bundelt en verspreidt over heel Europa. De grote meerwaarde van Troostwijk ten opzichte van bestaande online initiatieven, schuilt in het enorme internationale bereik om vastgoed te promoten en om Belgische eigenaars vastgoed in het buitenland aan te bieden. Troostwijk maakt zo als grootste Europese veilinghuis het internationaal (ver)kopen en veilen van vastgoed mogelijk, wat vooral in het high-end en industriële segment veel voordelen biedt.

Waar er een aantal jaar geleden nog amper online onroerend goed verkocht werd, wordt deze manier van kopen en verkopen steeds populairder. “We schatten dat er vandaag zo een 15 tot 20% van het vastgoed online verkocht wordt, een verdubbeling in vergelijking met twee jaar geleden. Maar we merken vooral dat een internationaal bereik steeds belangrijker wordt, vooral voor high-end panden op dure locaties en industrieel vastgoed. Wij kunnen hier op inspelen dankzij ons internationaal klantenbestand en netwerk, terwijl andere initiatieven in België vooral in dezelfde vijver vissen. Zo kan een Duitser op zoek zijn naar een mooi buitenverblijf in België of kunnen onze Finse collega’s dan weer kandidaat-kopers aanbrengen voor een Belgisch industrieel pand. Onze internationale reikwijdte werkt dus in beide richtingen en dat is wat ons platform vernieuwend en uniek maakt”, zegt Chris Tanghe, zaakvoerder van Troostwijk Real Estate Sales. Troostwijk is vertegenwoordigd in 18 verschillende landen en ontvangt biedingen vanuit 137 landen.

Vlot van extra promotie naar internationale veiling

De website biedt zowel voor banken als curatoren en particulieren heel wat voordelen. “Op de oude website konden we enkel veilingen organiseren, nu zijn er via de nieuwe site meerdere opties en combinaties mogelijk. ​ Zo kunnen we nu, dankzij onze uitgebreide marketingexpertise, onroerend goed ook enkel ter promotie aanbieden en in de spotlights plaatsen. Daarnaast kan vastgoed nu ook aan een vaste prijs voor een bepaalde termijn over de hele wereld gepromoot worden. Voor vastgoed in Gent kunnen we bijvoorbeeld gemakkelijk een emailblast en promotiecampagne starten over heel Europa. Bovendien gaan we nadien heel eenvoudig over tot een veiling. We monitoren de respons en passen de nodige zaken aan wanneer een pand niet verkocht raakt”, aldus Tanghe. Troostwijk mikt met de nieuwe website niet op een bepaalde groep mensen, maar stelt de dossiers open voor alle doelgroepen.

Transparant, snel en gebruiksvriendelijk

Online vastgoed kopen biedt kandidaat-kopers extra voordelen ten opzichte van de traditionele manier. Zo hoeft een koper zicht eerst en vooral minder vaak te verplaatsen. “Dankzij een virtueel bezoek op de website, kan de kandidaat zich al snel een mooi beeld van het gebouw vormen. Een fysiek bezichtingsmoment blijft nog altijd mogelijk”, zegt Tanghe. Daarnaast zijn alle voorbereidingen al getroffen voor het pand of de woning online gepubliceerd wordt. “We bekijken de woning, overleggen de mogelijkheden en adviseren. Dan brengen we alle wettelijke attesten in orde en pas nadien start de verkoop”, vult Tanghe aan. De kandidaat-koper krijgt bovendien voldoende tijd om de aankoop grondig te overwegen. Tussen de publicatie en het einde van de veiling zijn er namelijk ongeveer acht tot tien weken de tijd om een bod uit te brengen. Het effectief bieden kan vanaf de 1ste dag van publicatie. “Op de nieuwe website vind je vlot alle panden terug en kun je eenvoudig deelnemen aan een veiling. Iedereen kan de uitgebrachte biedingen zien en zelf beslissen om al dan niet een hoger bod uit te brengen, na afloop van de veiling dient de hoogste bieder een eenzijdige koopbelofte in te vullen en de waarborg/voorschot vol te storten”, zegt Tanghe.

De drempel voor samenwerking nog verlagen

Volgens Troostwijk zal de klassieke manier van vastgoed (ver)kopen altijd blijven bestaan, maar zal de populariteit online echter nog sneller groeien dan de voorbije twee jaar. De eerste ervaringen van de gebruikers op de nieuwe website zijn alvast positief en deze manier van kopen en verkopen raakt steeds meer ingeburgerd. “Kandidaat-kopers vinden eenvoudig hun weg op de site. Het is nu de bedoeling om nog meer projecten te lanceren en nauwer te gaan samenwerken met particulieren, professionele vastgoedbeheerders, banken, curatoren en rechtbanken. Zo willen we de drempel voor alle betrokken partijen nog verlagen en het eenvoudiger maken om in de toekomst automatisch met ons samen te werken”, aldus Tanghe.

Ward Vanhee

Sr Project Manager, Two cents

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Troostwijk

Troostwijk Veilingen vindt dat alles waarde heeft. 

Bij het bedrijf draait het om het vinden, herkennen en verzilveren van die waarde, vaak via online veilingen maar ook via tenders en onderhandse verkooptrajecten. Het bedrijf taxeert, adviseert en is Europa’s grootste business to business veilinghuis met wereldwijd bereik. Online veilen is volgens het bedrijf een uitstekend en objectief verkoopkanaal. Troostwijk Veilingen realiseert de beste opbrengst in de markt en is daarnaast snel, veilig en transparant. 

Waarde draait bovendien om mensen. Respect en duurzaamheid staan daarom hoog in het vaandel. Volgens Troostwijk Veilingen verdient elk product een langer leven dan bij de eerste eigenaar. Troostwijk Veilingen veilt per jaar ruim 810.000 kavels voor bedrijven uit onder meer de sectoren: agrarisch, food, metaal, bouw, grondverzet en transport & logistiek. Het bedrijf heeft lokale sector specialisten door heel Europa en kopers in 147 landen.